Effekten af en støttekontaktperson fra Leute:
Vi sikrer tilbageløb til sagsbehandler, når vores støttekontaktpersoner løbende vurderer om indsatsen forbedrer og imødekommer barnets udfordringer, og om der er behov for justeringer. Ligesom at vi melder tilbage til sagsbehandler, når vi oplever, at der er behov for yderligere støtte til familien.

Det får du med en støttekontaktperson fra Leute
Hvad er en støttekontaktperson?
En støttekontaktperson er ofte en pædagogisk uddannet medarbejder, der støtter og vejleder børn og unge, hvor der er et særligt behov for støtte efter servicelovens § 52, stk. 3, nr. 6. Støttekontaktpersonen kan opstarte hos familien, når der er udarbejdet en børnefaglig undersøgelse, hvor kommunen vurderer, at der er behov for særlig støtte til det enkelte barn/ung og familien som helhed.
En støttekontaktperson kan også træde til når støttebehovet er mindre komplekst og mere afgrænset i familien. Her arbejder vores støttekontaktpersoner i en forebyggende indsats efter §11, stk. 3. Hvis der opstår tvivl om hvorvidt familien har behov for mere støtte, kan der udarbejdes en børnefaglig undersøgelse. Her kan vores støttekontaktpersoner bidrage fagligt til undersøgelsen både før, under og efter.
Støttekontaktpersonens opgaver
Alt efter hvilke handleplansmål der foreligger, kan støtte-kontaktpersonens opgaver variere meget. Vi har listet de mest forekommende kontaktpersonsopgaver her:
Så let kommer du i gang
1. Kontakt
Når du har et behov for en støttekontaktperson, kontakter du os enten på mail eller på telefon 82 82 34 99.
2. Behov
Vi kan hjælpe med at afdække omfanget af opgaven samt ønsker til medarbejderprofil.
3. Match
Ud fra familiens ønsker og behov, finder vi en medarbejder der matcher barnet og familien.
4. Go
Medarbejderen begynder, så snart de praktiske detaljer er på plads. Vi holder styr på timeforbrug og vagtplaner.